Ruud Voest

Over mij…..

Googlen over “Hoe schrijf ik een goede Over mij- pagina” leerde mij dat dit de meest bezochte pagina van je site schijnt te zijn. Okee …En mijn werk als fotograaf en video maker in Utrecht dan ? 🙂 

Op deze pagina moet je het dus over jezelf gaan hebben terwijl ik u als mogelijke opdrachtgever veel en veel belangrijker vind. Het gaat namelijk niet om mij maar om mij maar om u. Ik ben eigenlijk een beetje wars van mensen die het veel over zichzelf hebben. Maar goed, daar gaat ie dan:

Ruud Voest, geboren en getogen in Utrecht. 25 jaar ervaring in diverse soorten fotografie. Wellicht heeft u mij al eens in actie gezien als fotograaf in Utrecht.  Ik ben vaak op zoeek naar mooi beeld voor AD /Utrechts Nieuwsblad en/of AD/ Amersfoortse Courant . Nationaal zit ik ook vaak bij evenementen en bij nationale sportwedstrijden. Na mijn HBO opleiding ben ik begonnen in de Sales & Marketing wereld . Eind jaren negentig ben ik uiteindelijk uitgegroeid naar professioneel en zelfstandig beeldmaker. Eigenschappen : resultaatgericht , creatief , vasthoudend en klantgericht ( Ik heb het ook aan anderen gevraagd, het schijnt te kloppen). Met betrekking tot het laatste: Vaak weet een opdrachtgever nog niet echt wat hij of zij wil. Of gewoonweg (nog) niet weet wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Dan is het zaak om gebruik te maken van ervaring van anderen. Kijk gerust eens op FAQ wat professioneel werken met een fotograaf of videograaf nu eigenlijk met zich meebrengt. Denk bijvoorbeeld aan kosten en zaken als  auteurs- en portretrecht.

 

Kernwaarden in de fotografie die écht raken

Beeld moet een verhaal versterken.  Of het nu om bedrijfs-  of  portretfotografie gaat , het moet passen bij het bedrijf of de persoon. Beeldproducties voor een bedrijf moeten bijvoorbeeld aansluiten bij de huisstijl. Een individueel portret straalt iets van de persoon uit. Een introvert karakter zet je niet in een setting die niet bij de persoon past.  Mijn missie is dus om niet alleen maar mijn eigen creatieve kunstje te doen maar producties te maken die aansluiten bij de opdracht. Klinkt logisch zult u zeggen maar dit kan ook vaak fout gaan.  Samenwerken met en luisteren naar de klant is vanzelfsprekend de steun tot een geslaagde beeldproductie.  De toegevoegde waarde is dan om iets voor te stellen of te maken waar de opdrachtgever zelf niet aan gedacht heeft. Of gewoon de mogelijkheden niet heeft overzien.